Spis treści
- Utworzenie konta w systemie Sygnali
- Pierwsze kroki w systemie – opis panelu.
- Proces przetwarzania zgłoszenia.
- Dodawanie notatek do zgłoszeń.
- Dodawanie nowych użytkowników.
- Edycja użytkowników systemu.
- Edycja danych podmiotu.
- Tworzenie kategorii i formularza zgłoszeń.
- Logi systemowe
1. Utworzenie konta w systemie Sygnali
Pracę z systemem Sygnali rozpoczynamy od rejestracji instytucji. W tym celu przechodzimy na poniższą stronę, na której wybieramy zakładkę REJERSTRACJA
https://web.sygnali.pl/#/login
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/web.sygnali.pl_lapek-14-1-1024x576.png)
W tym miejscu należy wpisać adres mailowy użytkownika, który będzie głównym administratorem dla instytucji.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/web.sygnali.pl_lapek-15-1024x576.png)
Po wpisaniu adresu i naciśnięciu REJERSTRUJ zostanie wysłana wiadomość na adres mailowy zawierająca link do następnego kroku rejestracji.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/11/image-19.png)
Następnym krokiem, a zarazem ostatnim jest podanie danych instytucji, w tym celu należy otworzyć link znajdujący się w wiadomości i wypełnić poprawnie wszystkie pola formularza i nacisnąć na przycisk AKTYWUJ KONTO.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/web.sygnali.pl_lapek-16-1024x576.png)
Po poprawnym wypełnieniu danych konta w kroku drugim, zostaniemy automatycznie przekierowani do okna logowania.
2. Pierwsze kroki w systemie – opis panelu.
W celu zalogowania się do naszego konta w systemie Sygnali przechodzimy na stronę https://web.sygnali.pl/#/login i wypełniamy pola adresem mailowym, na którym zostało zarejestrowane konto oraz ustawionym w procesie rejestracji hasłem, a następie naciskamy przycisk ZALOGUJ.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/web.sygnali.pl_lapek-17-1024x576.png)
W tym momencie otwiera nam się strona główna systemu
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/web.sygnali.pl_lapek-18-1024x576.png)
W tym miejscu widzimy Panel główny, gdzie widoczne są najnowsze zgłoszenia nieotwarte oraz najnowsze wiadomości do otwartych zgłoszeń, które nie zostały zarchiwizowane. Po lewej stronie znajduje się pasek nawigacji z dostępnymi zakładkami.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/2021-12-15_10h05_42.png)
- Panel główny – otwiera główne okno aplikacji
- Zgłoszenia – rozwija listę z dostępnymi zgłoszeniami, zgłoszenia podzielone są według następujących statusów.
- Nowe – zgłoszenia nowe, które nie zostały jeszcze otwarte przez operatora systemu
- Otwarte – zgłoszenia, które zostały otwarte, ale jeszcze nie zostały zarchiwizowane.
- Archiwalne – zgłoszenia archiwalne, czyli te, które już zostały zamknięte.
- Wszystkie – lista wszystkich odebranych zgłoszeń.
- Wiadomości – lista wiadomości do zgłoszeń wysłanych przez sygnalistów
- Użytkownicy – lista użytkowników zarządzających kontem
- Kategorie – możliwość dodawania własnych kategorii zgłoszeń
- Raporty – generowanie raportu z odebranych zgłoszeń
- Formularz – przekierowanie do formularza zgłoszeń dla Sygnalisty.
- Pomoc – przekierowanie do instrukcji systemu
3. Proces przetwarzania zgłoszenia.
Każde nowe zgłoszenie od Sygnalisty na początku zostaje umieszczone w zakładce Nowe. W tym miejscu możemy otworzyć zgłoszenie przy pomocy przycisku POKAŻ.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/web.sygnali.pl_lapek-26-1024x576.png)
Po otwarciu zgłoszenia widzimy wszystkie dane zgłoszenia. W celu otwarcia treści zgłoszenia należy nacisnąć na przycisk ZOBACZ ZGŁOSZENIE
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/web.sygnali.pl_lapek-27-1024x576.png)
W momencie otwarcia treści status zgłoszenia zostaje zmieniony na Otwarty i zgłoszenie zostaje automatycznie przeniesione do zakładki Otwarte. Po otwarciu możemy sprawdzić dodane załączniki oraz odpowiedzieć na zgłoszenie. W tym celu należy nacisnąć na przycisk ODPOWIEDZ SYGNALIŚCIE.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/web.sygnali.pl_lapek-28-1024x576.png)
W otwartym oknie należy wpisać treść odpowiedzi i opcjonalnie możemy dodać załącznik. W celu wysłania wiadomości do Sygnalisty należy nacisnąć przycisk WYŚLIJ.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/web.sygnali.pl_lapek-29-1024x576.png)
W tym momencie sygnalista po zalogowaniu się do swojej skrzynki może zobaczyć naszą odpowiedź lub na nią odpowiedzieć. W takiej sytuacji odpowiedzi od Sygnalisty znajdziemy w Panelu głównym oraz w zakładce Wiadomości. Aby odczytać widomość, należy nacisnąć na przycisk ODCZYTAJ ZGŁOSZENIE. Po odczytaniu zgłoszenie zostanie ponownie przeniesione do zakładki otwarte i nie będzie już widoczne w zakładce wiadomości.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/web.sygnali.pl_lapek-33-1024x576.png)
Kiedy proces weryfikacji został zakończony możemy opowiedzieć Sygnaliście oraz przenieść zgłoszenie do archiwum. W tym celu podobnie jak wcześniej otwieramy zgłoszenie i odpowiadamy Sygnaliście, a następnie naciskamy na przycisk ZARCHIWIZUJ ZGŁOSZENIE. Po przeniesieniu do zgłoszeń archiwalnych, sygnalista również zobaczy w swoim zgłoszeniu taki status.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/web.sygnali.pl_lapek-34-1024x576.png)
Wszystkie zgłoszenia zarchiwizowane dostępne są w zakładce Archiwalne.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/obraz_2021-12-15_102951-1024x576.png)
4. Dodawanie notatek do zgłoszenia.
Do każdego odebranego zgłoszenia użytkownicy oraz administrator może dodać notatkę, której sygnalista nie będzie mógł zobaczyć.
Aby dodać notatkę należy wybrać odpowiednie zgłoszenie, a następnie nacisnąć przycisk NOTATKI DO ZGŁOSZENIA.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-1024x576.png)
W otwartym oknie wpisujemy notatkę i zapisujemy ją przyciskiem DODAJ NOTATKĘ.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-1-1024x576.png)
Dodane notatki widzą wszyscy użytkownicy i administrator o ile są przypisani do kategorii tego zgłoszenia.
5. Dodawanie nowych użytkowników.
Do każdego konta podmiotu, administrator może dodać nieograniczoną ilość użytkowników. W celu dodania użytkownika należy przejść do zakładki użytkownicy i nacisnąć przycisk DODAJ.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-2-1024x576.png)
Po naciśnięciu zostanie otwarty formularz, który należy wypełnić poprawnymi danymi nowego użytkownika.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-6-1024x576.png)
Po wypełnieniu pól należy zwrócić uwagę na przyznanie użytkownikowi odpowiednich uprawnień.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/2021-12-15_11h06_50.png)
- Uprawnienie pozwalające użytkownikowi archiwizowanie zgłoszeń.
- Funkcja pozwalająca użytkownikowi na generowanie i pobieranie raportów.
- Niezbędna do zaznaczenia opcja jeśli konto użytkownika ma być aktywne.
Wszystkie powyższe uprawnienia mogą zostać edytowane również po utworzeniu konta z poziomu administratora systemu.
Po poprawnym wypełnieniu wszystkich pól i przyznaniu odpowiednich uprawnień należy nacisnąć przycisk ZATWIERDŹ. Po naciśnięciu zostanie wysłana wiadomość mailowa na dres dodany w formularzu tworzenia konta z automatycznie wygenerowanym hasłem, które użytkownik może w każdym momencie zmienić z własnego panelu.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-7.png)
6. Edycja użytkowników systemu.
Administrator systemu posiada uprawnienia do edycji każdego dodanego konta do systemu, aby przejść do edycji należy otworzyć zakładkę UŻYTKOWNICY i przy pomocy zaznaczonej ikonki czerwoną ramką przejść do edycji konta.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-8-1024x576.png)
Po naciśnięciu ikony zostanie otwarty taki sam formularz jak w przypadku tworzenia konta, ale pola będą już wypełnione danymi użytkownika, po dokonaniu zmian należy zatwierdzić je naciskając przycisk ZATWIERDŹ.
Konto może zostać również usunięte z systemu. W tym celu należy nacisnąć czerwoną ikonę śmietnika.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-9-1024x576.png)
7. Edycja danych podmiotu.
Dostęp do edycji danych podmiotu posiada tylko administrator. Aby dokonać zmian należy otworzyć zakładkę Ustawienia, a następnie nacisnąć na przycisk ZMIEŃ DANE.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/web.sygnali.pl_lapek-42-1024x576.png)
Po naciśnięciu zostanie otwarty formularz z danymi, które możemy zmienić i dodać. Po dokonaniu zmian, należy je zapisać przyciskiem ZATWIERDŹ.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-11-1024x576.png)
8. Tworzenie kategorii i formularza zgłoszeń.
Funkcja ta służy do kategoryzowania zgłoszeń i przydzieleniu konkretnych zgłoszeń do odpowiednich użytkowników, którzy będą odpisywać Sygnalistą.
Uprawnienia do tworzenia kategorii posiada tylko administrator systemu. Aby dodać ową kategorię należy otworzyć zakładkę KATEGORIE i nacisnąć przycisk DODAJ.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-12-1024x576.png)
W otwartym formularzu wypełniamy pole nazwy i zaznaczamy odpowiednie funkcje.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-13.png)
- Widoczność kategorii w formularzu.
- Ustawienie aktywności kategorii.
- Umożliwienie Sygnaliście dodanie załączników do zgłoszenia.
- Wybór, czy zgłoszenie jest anonimowe. Jeśli zostanie odznaczone, sygnalista będzie musiał podać swoje dane osobowe podczas wypełniania zgłoszenia. Zaznaczone oznacza, ze zgłoszenie jest w pełni anonimowe.
Następnym krokiem jest utworzenie formularza. W tym celu należy dodać odpowiednie elementy. Dodawanie odbywa się poprzez naciśnięcie przycisku STWÓRZ ELEMENT.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-14-1024x576.png)
Następnie wybieramy z listy typ elementu.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-15-1024x576.png)
Obszar tekstowy (textarea) – element ten tworzy obszar, w którym Sygnalista będzie miał możliwość wpisania kilku linijek testu np. opis zgłoszenia. Po wybraniu tej opcji należy wpisać nazwę oraz wybrać czy pole jest obowiązkowe do wypełnienia przez Sygnalistę.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/web.sygnali.pl_lapek-48-1024x576.png)
Pole tekstowe (input) – element pozwalający stworzyć pole na jedną linijkę tekstu np. tytuł zgłoszenia. Po wybraniu tej opcji należy wpisać nazwę oraz wybrać czy pole jest obowiązkowe do wypełnienia przez Sygnalistę.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-17-1024x576.png)
Pole wyboru (checkbox) – pozwala dodać element, który Sygnalista będzie mógł zaznaczyć podczas wypełniania zgłoszenia np. pytanie czy zapoznał się z regulaminem. Po wybraniu tej opcji należy wpisać treść wyświetlaną Sygnaliście oraz wybrać czy pole jest obowiązkowe do zaznaczenia.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-18-1024x576.png)
Lista wyboru (select list) – tworzenie listy z której Sygnalista będzie mógł wybrać jedną z dodanych przez administratora opcji np. wybór działu w którym pracuje. Po wybraniu tej opcji należy wpisać nazwę wyświetlaną Sygnaliście, opcje wyboru zgodnie z wzorem oraz wybrać czy Sygnalista musi wybrać jedną z opcji.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-19-1024x576.png)
Po poprawnym wypełnieniu pól i stworzeniu formularza należy zapisać dodaną kategorię przyciskiem ZATWIERDŹ KATEGORIĘ ZGŁOSZENIA.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-20-1024x576.png)
Ostatnim krokiem po dodaniu Kategorii jest przypisanie jej do konkretnych użytkowników, którzy będą zajmować się tą kategorią. Aby tego dokonać naciskamy na przycisk UŻYTKOWNICY.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-21-1024x576.png)
W otwartym formularzu wybieramy użytkowników, którzy mają mieć możliwość zobaczenia i odpisywania na zgłoszenia z tej kategorii. Po wybraniu zapisujemy swój wybór przyciskiem ZATWIERDŹ UŻYTKOWNIKÓW.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-22-1024x576.png)
9. Logi systemowe
W celu wewnętrznej kontroli system został wyposażony w dostęp do logów systemowych. Dostęp posiada każdy użytkownik, ale ma wgląd tylko do logów dotyczących zgłoszeń z kategorii, do której ma dostęp. W celu sprawdzenia logów należy przejść do zakładki Logi systemowe.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-24-1024x576.png)
Po otwarciu wybieramy zakres dat oraz użytkownika, którego chcemy sprawdzić, następnie naciskamy na przycisk SZUKAJ lub jeśli chcemy wyszukać wszystkie logi naciskamy na przycisk POKAŻ WSZYSTKO.
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-26-1024x576.png)
Po wyszukaniu, wszystkie logi wyświetlą nam się poniżej w formie tabeli – Lista aktywności. W tym miejscu możemy zobaczyć następujące kolumny:
- Data – informuje kiedy powstała aktywność
- Zgłoszenie – jakiego zgłoszenia dotyczy, identyfikator zgłoszenia
- Użytkownik – kogo dotyczy log
- Aktywność – co zostało zrobione w danym zgłoszeniu
Na końcu każdego wiersza widzimy jeszcze przycisk POKAŻ, przy pomocy którego możemy przejść bezpośrednio do zgłoszenia
![](https://pomoc.mwc.pl/wp-content/uploads/2021/12/image-28-1024x218.png)
System wyróżnia następujące typy aktywoności:
- odczytano zgłoszenie
- usunięto zgłoszenie
- zmieniono kategorię zgłoszenia
- udzielono odpowiedzi do zgłoszenia
- zarchiwizowano zgłoszenie
- dodano notatkę do zgłoszenia